Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. július 4., hétfő

Tortilla

Nem mondok újat a mexikói konyha ismerőinek, nem is akarok meglepni senkit, csupán azért osztom meg, mert nekem is nagyon jól jött a múltkor. Nagy dilemmában voltam, a mit-készítsek-ebédre problémáról beszélek. Volt zöldségem, amit szerettem volna a gyerekekkel megetetni, persze ők erre nem nagyon hajlanak.
Akkor találtam véletlenül rá Maimoni tortilla-jára. Rögtön szöget ütött a fejembe, és Szilárd tiltakozása ellenére (minden újdonság ellen tiltakozik) elkészítettem. Mondanom se kell, sikeres volt! 
És tej és szójamentes!

Hozzávalók (én ennyivel készítettem mindannyiónknak bőven jutott):
60dkg búzaliszt
25dkg kukoricaliszt
2 ek olaj
1 ek só
4 dl víz

A liszteket a sóval összekutyulom, aztán jöhet a víz és az olaj. Robotgép keverőkarjával dolgoztam össze, aztán kézzel gyúrtam tovább. Jó kis ruganyos, nem ragacsos tésztát kapunk.

Kicsit hagyom állni, aztán kis gömböket gyúrok belőle, és egészen hajszál vékonyra kinyújtom, és palacsintasütőben olaj nélkül megsütöm az egyik oldalát, megfordítom, majd a másikat is. Beleteszem egy edénybe és fedőt rakok rá, így nem szárad ki, nem törik.





Készítettem hozzá egy kis husit:
Hozzávalók:

  • egy jó nagy fej vöröshagyma
  • fél kiló hús (sztem a szárnyas a legjobb)
  • fűszerek.

A hagymát felkockáztam, megdinszteltem kevés olajon, rádobtam a husit, fűszereztem sóval, borssal, bazsalikommal picike paprikával, legvégül egy pici fahéjat szórtam rá, mert a gyrosnál nagyon jól bevált, itt is.
Mivel elég sok levet eresztett, egy fém szűrőben lecsepegtettem, így tettem végül a tortillába.



Készítettem guacamolét.
Ehhez fogsz egy jó érett avokádót, nyomsz rá egy kis citromlevet, fehérborssal, sóval fűszerezed, egy paradicsom belsejét és egy kisebb lilahagymát alaposan összedarabolsz (vagy reszelsz), és nyomsz hozzá egy gerezd fokhagymát. Jól összekutyulod és hagyod hűtőben egy kicsit.
Itt a véletlenül fekvőben feltöltött képen az a barnás-zöldes cucc az.
A zöldségeket összedaraboltam.
Jelen alkalommal uborka, paradicsom, jégsaláta, lilahagyma, olajbogyó került bele. De szinte bármi megteszi.
Én sütöttem egy kis szalmakrumplit bele, s a végén egészen a saurmára hasonlított, amit Moszkvában olyan sokat ettünk.



Végül az összerakás:
Fogsz egy tortillát, megkened:
Ráteszed a husit, zöldséget, de ne tömd meg nagyon:
És feltekered:

Jó étvágyat

2 megjegyzés:

  1. Jé, itt a leendő vacsink!!!!! Köszönöm!!!! Tuti kipróbálom! Csak menjünk Makóra, és vegyünk avokádót! :)))

    Majd beugrok hozzád, és beadom a számlákat, mert nem jutok el a postára.

    VálaszTörlés
  2. Szuper, köszi a receptet, előbb utóbb biztosan megfogom csinálni!!!

    VálaszTörlés