Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. július 6., szerda

Gumicukor ala Tücsökbogár

Era hívta fel a figyelmem Tücsökbogár receptjére, ami pofon egyszerű, annyira, hogy szégyellem, hogy magamtól nem jutott eszembe.
Nekünk az első próbálkozás óta állandó szükséglet, ha épp nincs, a könyörgést hallgatom (apától is!!), és! szívesen adom a gyerekeimnek, tej- és szójamentes, és kivételesen nincs tele E-vel és különféle gumikkal.

A pofon egyszerű recept szükségletei egy elég nagy adaghoz.
Hozzávalók:
  • 3*0,5l különböző színű gyümölcslé vagy szörp és egy fél liter jó citromos-cukros limonádé
  • 4*25g zselatin
Először, a képen látható gumicukor készítésekor gyümölcsleveket használtam. A zölA fél-fél liter folyadékot felteszed melegedni, mikor langyos beléjük szórod a 25-25gr zselatint, felfőzöd, míg felforr, leszeded a habot, és pici hűlés után már mehet is egy nagy lapos műanyag edénybe, és zsupsz a hűtőbe. Minimum 3 óra hűlés kell neki.


3 órával később én egy jó ízes limonádét forraltam ugyanígy egy 25 grammos zselatinnal és hagytam szépen kihűlni. Mikor már az ujjamat beledugva is inkább hideg, mint langyos volt kivettem a 3 színű gumicuki alapanyagot a hűtőből és éles késsel a tálban felkockáztam.


Aztán összeöntöttem őket és kissé összeforgattam így:

Újra 3 felé osztottam az edényeimbe immáron színesen, és a kihűlt zselatinos limonádéval felöntöttem.
Megint 3 óra hűtés következik. 
Már darabolható is. Én kis kockákat gyártottam belőle, de javaslom ezt a lépést gyerekek nélkül elvégezni, mert gyorsabban fogyott, mint ahogy vágtam.




1 megjegyzés:

  1. Azt elhiszem! :)))) Nagyon fincsi lehetett!!!

    Nálunk a mogyoróvaj nem jött be nekik. Én ettem meg az egész üveggel!
    De ez tuti a kedvencük lesz!

    Ma reggel muffint sütöttem nekik reggelire, amiből az első tálca el is fogyott. Kis méretűek voltak, de mind megették ketten!!!! Ja, 3 tálcával lett!

    VálaszTörlés