Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. június 19., vasárnap

Krémes

Van valami, ami nagyon nagyon finom, az emberek nagy többsége imádja, és nem tol ki se a tejre se a szójára érzékenyekkel!
Eláruljam mi az?
A KRÉMES!
Bizony, és nem is olyan veszett nehéz elkészíteni.
Kétféle formában találjátok meg itt, mert a közelmúltban torta készült diabetikusan Tóni bácsinak és persze rendes, szögletes krémes itthonra.

Hozzávalók 26cm-s tortához:
1/2 csomag leveles tészta (gyorsfagyasztottat szoktam venni Lidl vagy Penny a tuti hely erre)

Kinyújtottam, és a szétnyitott tortaformát rányomtam, aztán körbevágtam, rátettem egy tepsi hátuljára, megszurkáltam kissé. (feltétlenül a nyitott tortaforma mérete kell, mert erősen összezsugorodik a sütés alatt.)
Kisütöttem. Az első adag volt a sütőben, így kb 20 percig sült.
Elég púpos lesz, de ez nem gond.


Mégegyszer eljátszom ugyanezt, és amikor a tésztát a tepsi hátuljára teszem pizzavágóval felszeletelem 16 felé, így sütöm meg.

Én díszítésnek kis tésztavirágokat álmodtam, így egy pici pogácsaszaggatóval köröket szúrtam, aztán a széleit bevagdostam, remélvén, hogy ha sütéskor felpúposodik, pont olyan lesz, amilyet szeretnék.
És olyan lett. Botinak a virágok tetszettek a legjobban
Íme a tészták:


Buta mód a krémet nem fotóztam, pedig kellett volna, becsszó pótolom legközelebb.
Krém hozzávalók a tortához:

  • 3 csomag vaníliás pudingpor
  • 9dl víz
  • 10dkg cukor vagy ennek megfelelő édesítőszer
  • 2-3 vaníliás cukor
  • 4 tojás fehérje
  • csipet só
Felteszek forrni kb 7 decit a vízből, közben a tojásfehérjét a cukorral és egy csipet sóval kemény habbá verem. Összekeverem a pudingport, és vaníliás cukrot a maradék 2 dl vízzel.
Ha forr a vizem lehúzom a lángot, és alaposan kevergetve beleöntöm a pudingos lötyit. Rögtön puding állaga lesz, de várok, míg rottyan egyet-kettőt. Akkor kissé lehúzom a tűzről közben kevergetve, pár pillanatot várok, hogy a fehérjét ne csapja ki a túl meleg krém. Egy perccel később már mehet is bele a hab, amit laza mozdulatokkal, de alaposan belekeverek a pudingba.
Visszateszem lassú tűzön kevergetve még 5 percig főni. Közben "puttyog" az egyre sűrűbb krém.

A teljes kör alakú lapomat a forma aljára teszem, és ráteszem a krémet. Majdnem tele lett a forma, szép magas. Alaposan simára simítom, majd szépen rárakosgatom a 18 körcikket, végül a tetejére tettem a "virágokat".


Porcukor helyett Glukonon-nal lett picit meghintve.
Boti rajongott érte, de az ünnepelt is.
Ha "rendes" krémes készül szükség lesz egy szögletes tepsire. Az, amelyiknek lekerekítettek a szélei, nem jó. Alufóliával keretet készítek rá. Általában 2 darabból készül a keret:
Letépem a tepsi kerületének felét alufóliából, és hosszában ketté, majd újra kettéhajtom. Így a tepsi kerületének felét kapom egy kb 10 centis magasságú merevebb alufóliadarabból. A két darabot cellux-szal összeragasztom, majd körbeveszem vele a hátuljával felfelé álló fejre fordított tepsit. Alaposan rögzítem egymáshoz a végeket cellux-szal.
Körülményesen hangzik, pedig nem az. Gyorsan megvan.
Ezt a műveletet akkor szoktam végezni, mikor a lapok hűlnek, és a krémnek még nem fogtam neki.

A kiválasztott tepsinél kb 3-3 cm-rel nagyobb darabban kell kisütnünk a tésztát, mert sütéskor összemegy.
Ehhez egy egész csomag tésztát szoktam használni. 
A tetejére szánt lapot vonalzó mellett sütés előtt kb 6*6 cm-s négyzetekre vágom.
Mikor kisült a két lapom hűlni hagyom őket, elkészítem a formát, aztán jöhet a krém.

Hozzávalók egy normál tepsihez:
  • 4 cs vaníliás pudingpor
  • 3 vaníliás cukor
  • 1,15 liter víz ( lehetőleg pontosan)
  • 12-15 dkg cukor
  • 6 tojás fehérje
  • csipet só
A habot a cukorral, sóval felverem. 4 vaníliás pudingot a fent említett módon főzöm ki, összekeverem a habbal, 5 percig főzöm, majd a formába beleteszem az első tésztalapot, ráteszem a még meleg krémet, és rápakolgatom a tetejét. Jó 2-3 órát hagyom hűlni szeletelés előtt. Akkor leszórom porcukorral, leveszem az alufóliát és a négyzetek mentén felvágom.



Jó étvágyat.

4 megjegyzés:

  1. Összeszaladt a nyál a számban! Le a kalappal, amiért ilyen pepecselős dolgoknak is nekiugrassz! Én ilyenre nem vagyok képes! Ahogy esik úgy puffan, csakhogy mielőbb meg lehessen enni! :)

    Most épp meggyes pitét sütöttem, de nem találtam meg a receptem, így egy másikkal próbálkoztam. ... hát, nem lett olyan, mint amilyennek gondoltam. De majd, ha a fiúk felébredtek, majd befejezem (nincs még hozzá hab). Aztán kósti! Remélem, azért ízlik majd nekik! :)

    VálaszTörlés
  2. Jelentem finom lett, de az tuti, hogy ilyen tésztát legközelebb nem csinálok! :) Nem kelt meg! :( Lehet, hogy rossz volt az élesztő?!

    VálaszTörlés
  3. Élesztőset csináltál? nem lehet, hogy túlkelt? Jelentem, kiokosítottak, az élesztős tésztát szerencsésebb hűvösön keleszteni, bár tovább tart, akkor sokkal könnyebb lesz, illetve a zsiradék az élesztő bedagasztása után. Ha betartod, és egy-másfél óránál tovább nem hagyod kelni, akkor tuti csak az élesztő lehet a lúdas.

    VálaszTörlés
  4. Aha! Most már így fogom csinálni!

    Ide is adok egy díjat! :) Gyere, és vedd át! :) Elég, ha csak az egyik helyre fogadod el! :))) Sőt a három díjat egyszerre add mindenkinek, nem kell külön csokorba szedni őket! Betty sem haragudna érte! :)

    VálaszTörlés