Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. július 14., csütörtök

Barbie torta Dorkának

Dorka Barbie tortája éppen félig volt kész mikor elütött egy autó.
Félbe kellett hagynom, szerencsére csak agyrázkódásom lett, de napokig pisilni menni is kihívás volt, annyira szédültem.
A tortát befejeztem, de lehetett volna sokkal szebb, ha nem jön közbe az a kocsi...

Első ötletem az volt, hogy kuglóf formát sütök a babának, de végül kuglóf forma híján a charlotte-módszerhez fordultam.

6 tojásból nagy tepsiben vékony piskótát sütöttem, eper lekvárral megkentem, felcsavartam, majd kb fél centis szeletekre szeltem, ezzel raktam ki egy mély tálat. A közepébe egy hosszú poharat tettem, hogy majd a babát ne kelljen beletrancsírozni. Nem is illenék ide, hisz nem magunknak készült, s növényi tejszínnel dolgoztam... haj, mennyivel egyszerűbb volt úgy... Epres töltelék került bele. Valószínűleg egy rizstejes-epres-zselatinos módszerrel hoztam volna össze magunknak. Egy kis töltelék, maradék piskóta, újra töltelék, újra piskóta, rétegeztem. Végül piskótával borítottam be, s ment a hűtőbe.

Még előző nap készítettem el az  Ildinyó féle hamis marcipánt, ami egy nagyon jó alternatíva a torta borítására, jól kezelhető, bár a fondant sokkal jobban működik ilyen célra.

Hozzávalók:
  • 1 dl víz
  • 35dkg cukor
  • 10dkg rétesliszt + 10 dkg sima liszt
  • 12,5 dkg margarin
  • mandulaaroma (Dr. Oetker)
Nekem a tejforraló lábas vált be a legjobban erre a célra. Felengedem, a tűzhelyre teszem, és az edénybe öntöm a deci vizet. A vízbe teszem cukrot és felforralom, míg jól-jól elolvad, aztán óvatosan gyöngyöztetem pár percig. Belekeverem a kétféle, összevegyített lisztet, óvatosan, hogy ne legyen csomós, és 5-10 percig kevergetve főzöm. Beleteszem a margarint és hagyom, hogy elolvadjon, alaposan összekeverem, aztán a tűzről levéve az aromát is beleöntöm (kb egy teáskanálnyi kell), ekkor még elég híg, nem gyurma állagú! hagyom kihűlni, és egy éjszakán át hűtőben pihentetem. 
Felhasználás előtt érdemes egy kis keményítővel átgyúrni, és ezen, illetve porcukron nyújtani. (keményítő híján pudingport szórtam alá, hisz az gyakorlatilag keményítő. Szupi ötlet volt!)




A tortát itt ügyesen lealapoztam a javasolt módon: margarin+cukor jól kikeverve, vékonyan a fondant, marcipán alá.
Nem csúszott, tökéletes volt, csak én nem...
Rengeteg ötletem volt, csipke glazúrral, tortagyöngy és a többi, de ez is nehezemre esett akkor.
Ennyi tellett, aztán aludni mentem, remélem legközelebb jobban sikerül majd.

1 megjegyzés:

  1. Húúúúúúúúúúú, ez gyönyörű lett!!!!!!!!!!!!!!!! ....... Nagyon szuper ötleteid vannak!!! Mindjárt csinálok egy kis reklámot neked!

    Puszi!
    Erika

    VálaszTörlés