Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. július 14., csütörtök

Kelt szilvás pite

Hirtelen több helyen is összefutottam a kőttes pitével, pl Évinél, s így én is készítettem Ildi módra, tejmentesen.

Hozzávalók:
  • 7 deci víz
  • 2dkg élesztő
  • 5 ek cukor
  • 4 tojás
  • 10 dkg margarin
  • kb 1/2 kiló liszt
  • gyümölcs
  • őrölt fahéj
Az élesztőt a vízbe morzsolom és egy ek cukrot beleteszek, hagyom, hogy kicsit felfusson.
Addig a többi cukrot a tojásokkal jól kikavarom, beleöntöm az élesztőbe, összekeverem fakanállal és elkezdem a lisztet szórni hozzá, míg híg galuskatésztát kapok. Akkor belekeverem a jó puha (esetleg olvasztott) margarint, egy tepsibe öntöm.
A gyümölcsöt (most pontosan 12 db szilva hullott nekem le a fáról, ennyit tettem rá) megtisztítom, magozom, apróra vágom, kicsit lecukrozom, és egy teás kanál fahéjat szórok rá.
A tepsibe öntött tésztába beleszórom, esetleg mint a képen látható, egy fél kanál cukrot még egy kevés fahéjjal összekeverve tetejére szórok. Picit hagyom kelni.
40 percig sült közepes hőfokon.
Puha, omlós, finom, és! Gyors!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése