Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. július 26., kedd

Meggyes-ribizlis-gesztenyés piskóta

 Valami nagyon nyárit szerettem volna, ráadásul megkívántam a gesztenyét... hát így született ez a finomság, ami teljesen saját, bár biztosan szerepeltek már részletei itt-ott.
Apa imádta, Boti nem bírt betelni vele. Apa szerint igazi, hűsítő savanykás nyári süti, állítólag jön vissza a meleg, úgyhogy szezonja van!
Tej és szójamentes, szóval anyukák! Bátran fogjatok neki!


Hozzávalók:
  -- meggyes réteg:
  • 1 üveg meggybefőtt
  • 20 dkg ribizli
  • fahéj
  • cukor (ízlés szerint)
  • 4 ek gríz

--  gesztenyés réteg

  • 1 cs gesztenyemassza
  • fél csomag (kb 12 dkg) margarin
-- piskóta
  • 8 tojás
  • 8 ek cukor
  • 8 ek liszt
  • 8 ek víz
Először a piskótát sütöm meg.
Az én piskóta receptem anyukámtól hagyományozódott rám, ő Eta mamától tanulta így, és senki se tudja, ki készítette először így. Próbáltam már receptoldalak, gasztrobloggerek más receptjeit, más sorrendet, de nekem ez vált be, s működik ezer éve.
A tojást szétválasztom, a fehérjét keményre felverem robotgéppel.
A sárgájához teszem az ugyanannyi kanál cukrot és a robotgéppel világosra keverem. Ekkor teszem bele a vizet, elkeverem, majd a lisztet. (érdemes fele rétes, fele finom liszttel dolgozni) Esetleg, ha nagyon könnyű tésztát szeretnék, egy picike szódabikarbónát szórok bele. Sütőport semmiképpen, anyukám szerint az fogja vissza, tapasztalataim szerint is kevésbé nyomja fel az ilyen lágyabb tésztákat, mint a szódabikarbóna.
Mikor megvan a sárga masszám, ráöntöm a habbá vert fehérjére és lyukas fakanállal óvatosan összeforgatom.
A könnyű tésztát sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, és az itt javasolt adagot kb 35-40 perc alatt közepes lángon sütöm meg. Tűpróbával ellenőrzöm.

A meggyes réteg a következő, hiszen hűlnie kell.
A meggyet a ribizlivel és a cukorral és fahéjjal felteszem főni. Mikor rotyog rádobok 4 púpos evőkanál búzadarát (grízt) és főzöm még egy kicsit. Egészen sűrű lesz.
Közben azt a tepsit, amiben a piskóta sült kibélelem folpack-kal, és erre öntöm a meggyes grízes masszát.
Hagyom kihűlni a tepsiben.

A gesztenyés réteghez a gesztenyemasszát a margarinnal összekeverem, robotgéppel habosítom, és ezzel megkenem a piskótát, majd a gesztenyés felével ráteszem a meghűlt meggyes rétegre.
Hagyom hűlni (na nekem ez nem jött össze), aztán kifordítom egy tálcára, leveszem a folpackot és szeletelem.
Itt épp háromszög alakúra.




Közkívánatra Eta mama születésnapjára is ez a recept készült természetesen torta formában, és természetesen diabetikusan.
A meggyet édesítővel tettem el, natúr gesztenyemasszát vettem, és édesítőszerrel és glukononnal készítettem el, a piskótát folyékony édesítővel készítettem. Tönköly lisztből az igazi! (de a meggy és a gesztenye szénhidrátjával vigyázni kell!!!)
Megint egy diabetikus ÉS tej, szójamentes recept!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése