Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. július 13., szerda

Pizza

Aktuális, mert vasárnap rekord hőségben újra ezt készítettem.
Nem mutatok újat, különlegeset, leginkább a "mi a fenét főzzek" című felkiáltásra akarok választ kínálni.
Idegen tollakkal ékeskednék, ha a sajátomnak nevezném a receptet, mert nem az.
Sok felé kutattam, sokfélét kipróbáltam.
Végül néhány éve anyósom pizzát készített, mikor éppen ott voltunk. 

Finom, könnyű, puha jól nyújtható, mesés tészta!
Bevált, nem is keresgélek tovább, ezzel készítem azóta:

Hozzávalók:
  • 500dkg liszt
  • 1 púpos kávéskanál só
  • 5 dl víz
  • 1/2 élesztő
  • 1 kk cukor
  • 1 tojás
  • 2 ek olaj
A lisztbe teszem a sót, összekeverem, az élesztőt egy kis vízben a cukorral felfuttatom, hozzáteszem a liszthez, beleteszem a tojást és összedolgozom, mikor kezd összeállni beleteszem az olajat, és szépen kidolgozom.
Hagyom kelni egy kissé, bár ezt most elég rövidre szabtam, lévén idebenn 32 fok volt.
Mikor megkelt szétválasztom, a fent említett adag 3 tepsire való, én duplával szoktam kezdeni.

Most a szétválasztás után gyorsan a hűtőbe tettem, hogy ne keljen túl.
Kinyújtom, villával jól megszurkálom 

és beteszem a sütőbe 10 percre.


Ilyen félig sült, világos színű tésztát kapok.
Erre aztán jöhet minden ami szem-szájnak ingere.

Én egy paradicsomos alapot készítek hozzá, ehhez olajon hagymát fonnyasztok, átpirítok rajta egy negyed kiló darált húst, befűszerezem pizzás jellegűre, tehát bazsalikom és oregánó dominál, de teszek bele egy pici fokhagymát  borsot és sót is. Egy másik edényben egy kis rántással besűrítek 1doboz paradicsomsűrítményt (a dobozt egy pici vízzel kilöttyintem, ennyi vízzel hígítom) majd ha ez rottyan egyet összekeverem a husival, ezt teszem a pizzára.
Erre bármi jöhet, a kukorica és a borsó az alap, jöhet minden mennyiségben, de szoktam egy pár kolbászkarikával, bőven karikára szelt vöröshagymával magyaros jellegűt készíteni. Szilárd az oliva bogyót ér a brokkolit nagyon szereti, így az övére ilyesmi kerül.
Gyakran teszek rá ananászt, vagy gombát is, a lényeg, hogy ami van itthon az mehet rá.
(Néha egy kis öntetként egy kis pohár tejfölbe egy gerezd fokhagymár nyomok, és ezzel locsolgatom meg picit.-persze szigorúan csak magunknak, ez nem tejmentes :-)
Persze sajttal zárom általában a magunkét, de Botiéra persze nem kerül ilyesmi.
Aki tejmentesen készíti, ezt nyugodtan kihagyhatja a sajtot. Nem kell aggódni, hogy kiszárad, hisz mikor másodjára,  megpakolva visszatolom a sütőbe, csak összemelegítem. Ha ilyenkor nem hagyjuk benn túl sokáig, akkor sajt nélkül se szárad ki.




Itt pedig a Boti féle mindenmentes pizza, mert ő bizony paradicsomot se ehet.
Erre kétféle megoldás is bevált.


A paradicsom nélküli pizza:

1. Egy besamelt készítek, végül pici pirospaprikát szórok bele a színe miatt, ezzel alapozok, aztán kap a darált húsból, amit még a szósszal való összekeverés előtt mentek neki, és erre jön a többi vagy
2. a legegyszerűbb (tudom, ciki, de a kényszer nagy úr) a majonéz. Ezt imádja, így majonézzel kentem meg, feltéteztem, és így kapta a pizzáját. Nagyon!! Ízlett neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése