Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. július 13., szerda

Fahéjas rakott kalács

Aki az autentikus receptet keresi, rossz helyen jár, én a menteset hozom, ráadásul Ildisítve.

Az eredeti Fevinél található, s bár együtt készítettük (segítettem nézni) azért az övé sokkal szebb lett, mutatósabb. Megéri megnézni kiindulásképpen.
Én meg igyekszem a legközelebbi alkalommal újrafotózni, és lecserélni a képeket.

Hozzávalók a tésztához:
  • 40dkg liszt
  • 3 ek cukor
  • fél élesztő
  • 2 tojás sárgája
  • 1 csipet só
  • 2,5dl víz (én rizstejet tettem hozzá)
  • kb 5dkg olvasztott margarin
Már ott sántított, hogy érzésre csináltam a tésztát. Meg ráadásul baromi meleg volt az élesztő úgy dolgozott, mint az őrült.
Felfuttattam az élesztőt pici cukorral, a lisztbe tettem a sót és a cukrot, a tojással és az élesztővel összedolgoztam, majd beleöntöttem a margarint és kidagasztottam, aztán kelni hagytam.
Ezalatt elkészítettem a kenéshez szánt margarinos fahéjas krémet, ami inkább öntet lett.
Egy kb fél margarinhoz vagy 5 kanál cukrot tettem és ehhez még 2 jó púpos tk fahéjat. Összekevertem.
Míg nyújtottam a tésztát ezt a keveréket a tűzhelyhez közel hagytam, és szirup állagúra hígult. Ez is rossz ötlet volt, inkább krémnek kell lennie, mint Évinél.
A tésztám nem sok ideig kelt, de hatalmasra nőtt, valószínűleg kicsit sok lett a folyadék is, de egy biztos, iszonyú meleg volt, így elég puha volt a tészta, mikor nekiestem.
Nyújtottam, és ezt is eltúloztam, elég kb 4-5mm-vastagságúra nyújtani, és bejglitésztához hasonlóan nyújtottam ki.
Aztán rátettem a fahéjas margarint



Elkentem, majd 6 helyett 7 csíkot vágtam belőle


Itt jött a probléma, mert a tészta még a deszkán kinyújtva is kelt, és elég körülményesen ment a következő lépés. Egymásra tettem a csíkokat.


Ezután elméletileg újra 6 felé vágjuk, persze nekem jóval több kockám lett.
Őzgerinc formába tesszük egymás után a réteges kockákat, majd mehet is a sütőbe 40 percre.

A fentebb ecsetelt problémák erősen nyomot hagytak rajta, így a végeredmény viccesen festett, de isteni finom volt!

4 megjegyzés:

  1. Szerintem tök szuper lett!!!! Ez jobban tetszik, mint a Fevi-é! Olyan jó kalácsformája van! :)))

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Bár kissé elfogult lehetsz, mert szegény kalács maga is kidobált pár felesleges szeletet a sütőben :-) Kissé túlkelt :-)
    De! Bátran ajánlom, eszméletlenül fincsi! Én még vanília sodót is készítettem hozzá, nagyon ment!

    VálaszTörlés
  3. Köszi Era85,
    lényeg az őszinteség! De legalább kiderült, hogy néha, nálam is látogatást teszel! Örülök neki! És továbbra is várlak szeretettel!

    Ildikó,
    csúcs szuper lett!!! Kár, hogy nem kóstolhattam meg, legalább lett volna össze hasonlítási alapom, hogy milyennek kellett volna lennie!

    VálaszTörlés
  4. Hú, Évi! Ha tudnád!
    Amennyire el lehetett rontani, én annyira... de meséltem. Mondjuk, ronda, és finom élmény volt. A tied sokkal mutatósabb volt!

    VálaszTörlés