Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. július 14., csütörtök

Kolbászos négyzetek

Olyan nagyon egyszerű, hogy szégyellem leírni, de megteszem, mert nagyon nagyon bejött.
A leveles tészta nagy barátom, a krémes óta főleg, mindig van itthon. Gyorsan akartam valamit, és belenézett az arcomba.
Nyami, valami kellene bele, de virslit Boti nem ehet, lévén mindben van szója.
Praktikus lenne valami pizzaszósz szerűvel tölteni, de a paradicsom is tiltólistás, persze a sajt szóba se jön.

Akkor jött az ötlet, kolbász, már csak prezentálható forma kellett. Hogy honnan, nem is emlékszem, de ezt a négyzetes formát találtam ki, nyilván valami papírhajtogatásos dolog volt eredetileg.
Valójában a leveles tészta mindig beválik, és annyi féle módon készíthető el, amennyi eszedbe jut. Lehet édes, sós, magos, lekváros, krémes, ropogós...
Íme a kolbászos négyzetkéim.


A leveles tésztát kinyújtottam, majd kb 8*8-as négyzetekre vágtam pizzavágóval, és a következőképpen vagdostam be őket:
Az egymással szemközti oldalakon bevágtam, rátettem a kolbász karikát, majd a képen látható módon áthajtottam. Megkentem egy felvert egész tojással.
A sütőben aranysárgára sütöttem, kb 15 perc alatt, nem túl kis lángon.
Szerintem mutatós lett! Botinak nagyon ízlett, magunknak elkészítettem sajtosan is.


1 megjegyzés: