Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. július 14., csütörtök

Boti traktor tortája

Botond névnapjára készült a torta, csak az arányokkal volt galiba.
Az ötlet Mummy javaslata alapján formálódott: keresd a legegyszerűbb formákat! Egyszerűsítsd le, így készítsd el a piskótát, a részletek később.

A piskótát baromira elszámoltam, így ehhez kellett igazítanom a többit, tölteléket, stb, óriási torta lett!!! 6 és fél kiló.
Az ideális méretet így utólag okulva adom meg, én durván fölé lőttem, de végülis hamar elfogyott, a 3. napon már nem volt belőle.

Két lap sült a traktorhoz (legyen 20*30-as körüli a tepsi), majd egy kicsi lábasban egy picike a kerekekhez (max 10 cm átmérő).

Alap
Az első lapot vízszintesen és függőlegesen is ketté vágtam, összesen 4 kisebb méretű lap lett belőle így. Ezeket betöltöttem, körbekentem, hűlni hagytam.
Fülke
A második lapot elfeleztem, az egyik darabot félretettem és csak a másik felével dolgoztam tovább, ezt vágtam el újra vízszintesen és függőlegesen is, így újra 4 kicsi lapot kaptam. 
Betöltöttem, körbekentem, és hűlni küldtem.
Hátsó, nagy kerekek
A lábosban kisült kerek piskótát 2-be tudtam szelni, megtöltöttem, majd az átmérője mentén ketté vágtam, és lefordítottam, az egyenes oldalára állítva. A két félkört kentem körbe, és mentek hűlni.
Első kisebb kerekek
Ekkor vettem elő a maradék piskótát, amiből kiszúrtam egy pohár segítségével egy kört, azt is ketté vágtam, betöltöttem elfeleztem, és így kentem körbe.

Összeállítás:
A nagy téglalap alakú piskótába 4 erősebb szívószálat szúrtam, és a kisebb téglalap alakút ezek segítségével rögzítettem a tetején.
Ugyanígy szívószál tartotta a kerekeket is.

Amikor összeállt, a krémmel kiigazgattam az illesztéseket és nekiestem a borításnak.

A torta borítása kiskukta nyújtható fondant-jából készült, kiválóan szót fogadott, tökéletesen működött, szépen színezhető volt. Én egy kis keményítőt még bevetettem a nyújtáshoz, de szuperjó volt vele dolgozni.


Hozzávalók:

  • ek zselatin
  • ek víz
  • ek margarin
  • ek méz
  • porcukor, amennyit felvesz (ez kb 1 kg)

A porcukrot
 jól átszitálom, ezen nem lehet időt spórolni!
Egy fél kilónyit kb. egy tálba teszek.
A tejforraló edény ideális erre a célra, így abban készítem. A zselatint elkeverem a 6 ek langyos vízzel, és felmelegítem, beleteszem a 2 ek mézet, és aztán a margarint is, és kavarom, míg teljesen szétolvad benne. A szirupot a porcukorra öntöm még melegen és kanállal kavarom össze, azután szépen lassan adagolom hozzá a többi porcukrot, míg annyira sűrű nem lesz, hogy már nem tudom kanállal kavarni. Akkor kézzel esek neki, és belegyúrok még annyi porcukrot, amitől már összeáll, és nem túl ragacsos, de ragadni fog!!!

Aztán egy zacsiba teszem és beteszem a hűtőbe legalább egy éjszakára.

Mikor kiveszem margarinnal lágyítható, úgy, hogy bekenem a kezem margarinnal, és így gyúrom át.

Ha túl lágy, még porcukrot kell beledolgozni.
Ételfestékkel színezhető, de óvatosan, ne lágyítsa túl!
Keményítővel, vagy cukorral hintett munkafelületen nyújtható.


Nem sima, de végül meglett

lámpák, hűtőrács, kipufogó
Traktor forma?

lámpák, rendszám tábla

hűtőrács-villával rácsozva

A krémet nem írom le részletesen, vanília pudingot főztem nagyon keményre, az epret pépesítve tettem bele, a cukrot a margarinnal habosra kevertem, és a krémmel összekevertem.
A gond az volt, hogy a margarin kissé meglágyult, és ezek a margarinok nem fagynak keményre, ha egyszer meglágyulnak. Nagyon lágy maradt, bár tagadhatatlanul isteni finom volt.
A másik, hogy erre a krémre nem szabad fondant tenni, mert lecsúszik. Írta ezt Mummy és Kiskukta is.
Csúszott is. Azért ilyen csúf a felülete.
Sajnos mivel lágy volt a krém, nem tudtam a margarinos alapozást a fondant alá kenni. De többet nem spóroltam ki!

Tortázással kapcsolatban a biblia Kiskukta, további ötletek, praktikák: Mummy

1 megjegyzés: