Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. július 16., szombat

Befőzés

Ha már gasztro-blog, akkor itt számolok be ezen elfoglaltságokról.
Bizony befőztem én is, mint anyukák, gasztro-bloggerek százai, ezrei.

Kezdtem a meggyel, lekvár és szörp, lustaasszony módszerrel: magozás helyett egy vajlingba tettem a meggyet és jól összemancakoltam, gyúrtam, gyűrtem, nyomkodtam, tapostam (kézzel), aztán zsupsz a cukor és hadd eressze a levét, 2 napra hagytam békén.
Így megúsztam a sok-sok órás magozást, bár ki kellett szednem a magot közüle, de az gyerek játék volt, csak kapkodtam ki, néha 5-öt hatot egy csípésre. Hamar megvan!
A leve szörp, a sűrűje meggylekvár lett. Ezt még egyszer megismételtem, és egyszer még befőtt is készült, de azt nincs mese, magozni kellett. Egy kád meggyből ismét lett szörp és magozott meggybefőtt.
Meggylekvár

Meggyszörp
Aztán szorgosan szedegettem a lehullott szilvánkat is, így lett szilvalekvár is, és a csütörtöki durr-defektünk után Encsivel megdézsmáltunk még egy lakatlan ház előtt álló rogyásig teli fát, abból tegnap jópár szilvabefőtt lett.
Szilvalekvár
Aztán sárgacimkésen a legkisebb is számítósban epret és ribizlit vettem, olyan durván 400Ft/kiló áron. Nem volt sok, így csak 4 üveggel lett lekvár, mert persze a gyerkőcök is rájártak a gyümölcsre.
Ezt olyan jó darabosra, Dzem-fix-szel készítettem el. Mennyei eper-ribizli lekvár... megkóstoltuk.



És a héten szintén a fent említett hiperben agyamentül pakolták kifelé az őszibarackot. Megnéztem, mi a szösznek annyi... 99Ft/kg. Összesen 12 kilót vettem, lett barack leves, süti, és ették nyersen is, de még így is 15üveg barackbefőtt is pihen a polcon.

Ezen felül apróhagymát is raktam, gyöngyhagyma helyett. Az első adag elfogyott, tökéletes lett, így a többit is elraktam tegnap.

Ennyi egyelőre.
Most már jó lenne éjszakánként aludni is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése