Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. július 31., vasárnap

Gyurma

A következő gyurma sokkal, de sokkal olcsóbb, mint a bolti, és az állaga pont, mint a méregdrága Play-Doh gyurmáké. Korábban volt egy receptem, de az azt hiszem, nem volt tökéletes.
Ez viszont az! Hála Erikának.

A receptet nála is megtalálod itt, én az általam elkészített változatot írom le.
Hozzávalók:
  • fél kg liszt
  • 6 dl víz
  • 4 ek finom só
  • 3 ek étolaj
  • 2 ek borkősav vagy citrompótló tabletta
  • + ételszínezékek
A vízbe szórom a sót és a citrompótlót (amit azóta megtudtam, borkősavból készítenek :-), felteszem melegedni, megvárom, míg feloldódnak, aztán rákanalazom az olajat, és beleszórom az összes lisztet.
Elsőre kissé csomós lett, de tovább melegítve, és persze nekigyürkőzve alaposan kevergetve, ezek eltűntek, és egy igen sűrű, homogén masszát kaptam. Addig kell főzni, amíg még bírod kevergetni, de elég hamar besűrűsödik.
Fogom ezt a masszát és egy pici hűlés után 3 felé osztom és a pirosra, sárgára, kékre festem. Persze lehet narancssárga zöld vagy lila is, de az érdekes, hogy ezeket az alap színeket összegyűrve/gyúrva milyen színek lesznek belőlük.

Én még zöldet készítettem nekik. Egész sokáig elszórakoznak vele, jól tárolható, de ki nem szárítható, nem süthető ki. Ezt kipróbáltuk tavaly Szabinával, csúfos vége lett :-D
Encsi virágja

Botond műve

A kisasszony alkot

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jók lettek!!! Örülök, hogy tetszik! A mienk is még mindig bírja, igaz légmentesen bezacskóztam, és hűtőbe tettem! :) Nem bízom a véletlenre! :)))

    VálaszTörlés