Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. augusztus 31., szerda

Fannika Barbie-kertje

A hétvégén másik tortát is sütöttem, hisz Fannika vasárnap 3 éves lett! 
Mivel a Dorkának készített (rajtam kívül álló, autóval közlekedő okokmiatt) nem éppen mutogatni való tortába mégis mindkét ( a sajátomat is beleszámítva mindhárom) lány beleszeretett, jó ötletnek tűnt a "hoztam-is-ajándékot-meg-nem-is" alapon ismét tortával lepni meg őket. (Nem ajándékozunk a családban)
S mivel a Barbie-s megoldás nagyon tetszett a kisebbnek is, így ezzel gondolkoztam.
Sellőt képzeltem a kék, hullámos tortatengerre.
De apánk ment babát venni, és egy pillangó szárnyú tündért hozott!!!
Még jó, hogy nem burkoltam előtte.
Így virágos rétet álmodtam hozzá.
Mivel a könnyebbség (és valljuk be finomabbság) kedvéért tejszínes tortát készítettem, nem akartam feltenni ide, de az anyjuk külön kérésére mégis megteszem.
Nézzétek el.
Valójában az előzőleg publikált epres krémmel tökéletesen elkészíthető!

Hozzávalók:
6 tojásos piskótát sütöttem a szokásos módon, (de gyakorlatilag két darabban).

Krém:
  • egy fél kiló eper (vagy egy nagy üveg lekvár, ha van eltéve, mint pl nekem :-)
  • fél liter növényi alapú tejszín
  • habfixáló (a Tescos 19 Ft)
Természetesen ez nem a tejmentes, hanem a valósan elkészített torta krémjének a receptje!
A piskótát 3 felé vágtam, megtöltöttem, körbekentem, és egy egész éjszakát pihenni hagytam a hűtőben.

A borítás:
Mivel szombaton komoly időhiányban szenvedtem, és pénteken nem értem rá, hogy elkészítsem a fondantot végül Ildinyó féle hamis marcipán mellett döntöttem újra.

Hozzávalók:

1 dl víz
35dkg cukor
10dkg rétesliszt + 10 dkg sima liszt
12,5 dkg margarin
mandulaaroma (Dr. Oetker)
A tejforraló lábasban a vízbe teszem cukrot és felforralom, míg jól-jól elolvad, aztán óvatosan gyöngyöztetem pár percig. Belekeverem a kétféle, összevegyített lisztet, óvatosan, hogy ne legyen csomós, és 5-10 percig kevergetve főzöm, míg sűrű lesz. Beleteszem a margarint és hagyom, hogy elolvadjon, alaposan összekeverem, aztán a tűzről levéve az aromát is beleöntöm (kb egy teáskanálnyi kell), ekkor még elég híg, nem gyurma állagú! hagyom kihűlni, és egy éjszakán át hűtőben pihentetem. (ez ne hagyd ki, mert nekem most nem volt erre időm, és elég puha maradt, nem lehetett jól formázni)
Felhasználás előtt érdemes egy kis keményítővel átgyúrni, és ezen, illetve porcukron nyújtani. (keményítő híján pudingport szórtam alá, hisz az gyakorlatilag keményítő. Szupi ötlet volt!)
Színezhető mindenféle ételfestékkel.

Sütikiszúróval és papírból kivágott mintával készítgettem hozzá a virágokat.
Zölddel burkoltam, majd erre tettem a különböző színű virágokat. Végül indákat sodortam hozzá.

Állítólag örültek neki!
Isten éltessen Fannika!

2 megjegyzés:

  1. gyönyörű, meseszép! Én is akarok tudni csinálni ilyet! És kész! Na........

    VálaszTörlés
  2. Köszi Évi! Mondtam már hogy imádlak? Ha nem hát pótolom! Imádlak! Köszi!

    VálaszTörlés