Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. augusztus 28., vasárnap

Epres-kakaós torta egy bizonyos házassági évfordulóra

Hogy is kezdjem.

Ha frappáns akarnék lenni így indítanék: 
Volt egyszer egy lány és egy fiú. Messze egymástól.
Kiábrándultak és boldogtalanok mindketten, nem is sejtették, hogy az ország másik felén a másikuk épp olyan nagyon vágyik egy társra.
Mesebeli módon találtak egymásra, s már az első találkozásuk előtt egymásba szerettek.
És újra színes volt a világ, csicseregtek a madarak, és jó volt élni.
Egy szép napon összeházasodtak, és alapvetően boldogan éltek. Asszem...

És ide tennék egy képet, mondjuk ezt:

Ha vicces akarnék lenni, akkor ezt írnám
Mi a házasság titka?

Ha boldog akarsz lenni egy férfival, nagyon meg kell értened és egy kicsit szeretned.
Ha boldog akarsz lenni egy nővel, nagyon kell szeretned, és ne is próbáld megérteni.

Ha romantikus akarnék lenni, akkor azt mondanám:
éppen 6 éve éltem át életem legszebb napját. A nap melegen sütött, mindenki izgatottan készülődött, megérkezett a rózsaszínű koszorúslány az örömanyával és örömapával. 
A hófehér ruhámban gombóccal a torkomban vártam, hogy életem párjának kimondhassam a boldogító igent...

Ha gasztroblogger akarnék lenni, akkor így fognék hozzá:

Hozzávalók:

Egy 5 tojásos kerek barna piskóta 
egy 3 tojásos kerek piskóta
egy szögletes 3 tojásos barna piskóta.

Krém:
  • Epres krém:
  1. eper: konzerv, fagyasztott, friss vagy (ne csapjatok agyon) eperlekvár.
  2. vaníliás puding 3csomag
  3. kb 6 ek cukor
  4. fél kocka margarin
  5. 6dl víz
  • Kakaós krém:
  1. vaníliás puding 3 csomag
  2. kb 6 cukor
  3. fél kocka margarin
  4. 2 ek kakaó
  5. 6dl víz

     +eper kb fél kiló

Eljárás a szokásos: A pudingport felfőzöm, hagyom kihűlni teljesen, és a kakaós esetében jöhet is a margarin, az epresnél először az eper (most egy nagy eperlekvárt raktam bele, ne kövezzetek meg, nagyon ízletes lett! ) és utána a margarinnal kavarás.

Lehetőleg mindhárom piskótát 3 felé szelem.
Majd felváltva föltöm meg a kakaós illetve az epres krémmel, a krémre epret szeleteltem.
Ötletesebb lett volna a kakaósra tenni az epret, de így is finom volt.


Amikor a rétegek, emeletek egymáson vannak körbekenem a maradék krémmel és díszítem.
Bevallom, a lecitinmentes margarinok sokkal jobban olvadnak, mint szójalecitines társaik, ráadásul extrém hőség volt, így durva meló volt ez a torta. Dicséretképpen megjegyzem, hogy bár nehéz volt, nem nyomta ki a súly az alsó rétegek közül a krémet.
Mentségként még hozzáteszem, hogy marha fáradtan, este tíz felé fejeztem be, de végül elfogadhatóan nézett ki.
Eredetileg valami fondantosban gondolkodtam, de végül a pakolós délutánnal elment az idő, és hulla fáradt is voltam, így nem vacakoltam vele.
Epret szeleteltem az oldalára, ami őszintén szólva nekem nagyon tetszett. A legfelsőhöz pedig jó ötletnek tűnt a nápolyis megoldás, de lehet, hogy a kevesebb néha több alapon oda is jobb lett volna epret szelni.
Kicsit akartam még pöttyözni az epres krémmel, de akkor már annyira folyt, hogy nem nagyon ment.
Ilyen kicsit ronda, de finom, pont, mint a házasságunk :-)




De én igazából nem vagyok se frappáns, se vicces, se romantikus se gasztroblogger.
Így fogadjátok szeretettel az ízletes bár nem túl szép évfordulós tortám receptjét.

1 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon ötletes lett a torta! A leírásban a favorit a romantikus sztori és a gasztroblogger receptje! Egy kicsit több pozitív hozzáállást! :)

    VálaszTörlés