Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. szeptember 7., szerda

Csajos mignon

Komoly fejtörést okozott, hogy a Csajos Klubba mivel készüljek.
Majdnem meggyőztem magam arról, hogy csak üdítőt vigyek, aztán csak észbe kaptam.
Valami olyannal akartam készülni, ami a blogomhoz hűen tej- és szójamentes.
Persze valami látványosra, de darabosra gondoltam a könnyebb fogyaszthatóság kedvéért.
Először cupcake-re gondoltam, de végül a mini mignon mellett döntöttem (mert mini papírt kaptam :-P)

Először megsütöttem a tésztáját.
Hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 15dkg cukor
  • 2 ek zsemlemorzsa
  • 2 tk sütőpor
  • 1 ek kakaó


A sárgáját a cukorral és a sütőporral jó pár percig kavarom a robotgéppel, így jó habos lesz. Beleteszem a 2 ek zsemlemorzsát és a vanília aromát. A fehérjét habbá verem, majd óvatosan összeforgatom.
Egy kisebb (kizsírozott/lisztezett) tepsi egyik oldalára beleteszem az egyik felét, és a maradékba belekeverem a nagy kanál kakaót. Így teszem a tepsi másik felébe és ezután simítom el.
Így nézett ki nálam
 Kb 20 perc alatt sült meg közepes lángon.
Hagyom kihűlni a tésztámat, majd a legkisebb pogácsaszaggatómmal szaggatom ki kis karikákra (egy tepsi=kb 40 karika (20 fehér+20barna). A karikákat még akkor megkenegettem házi sárgabarack lekvárral.

A kimaradt tészta lesz a tölteléke.
Hozzávalók:

  • Egy löttyintés méz vagy jókora kanál porcukor
  • bőven rumaroma
  • a kimaradt hulladék tészta

A hulladék cafrang tésztákat egy tálba tettem, jól meglocsoltam rumaromával és nyakon öntöttem egy löttyintés (kb egy evőkanál) mézzel. Villával alaposan összetörtem, -kavartam, míg homogén állagúvá nem vált. Pont olyan lett, mint a kekszgolyó tésztája.

Fogtam a lekváros karikákat és egy mokkáskanálnyi tölteléket először golyóvá gömbölyítettem, majd kissé ellapítottam (igazgatva, hogy ne legyen a széle túl lapos) a tésztakarikák méretére és betöltöttem.
Egy világos és egy sötét alkot egy párt közöttük a puha töltelékkel. Kb 20 süti jön ki belőle.
Ezután a mignonpapírba tettem őket és picit rózsaszínre színezett cukormázzal löttyintettem nyakon. Bevallom először meglehetősen híg lett, így még jó adag porcukor kellett a megfelelő állaghoz, (elég sűrű, semmiképpen se folyós állag szükséges) ami végül bevált.
Végül a szójamentes csokiból egy picikét mikróban megolvasztottam (na ezt ne tegyétek). Ronda, darabos lett, de nem volt jobb ötletem az eredeti ötlet szerint beletettem a papírtölcsérbe és pöttyöket nyomtam a mignonok tetejére.
Íme:

Az alatta látható kék csíkos kis dobozkában vittem nagyon óvatosan a döcögős részeket alaposan kikerülve.
Éppen pont a fele állt fejen amikor megérkeztem
Nesze neked cukormáz.
Azért a csajoknak ízlett!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett! És az íze....mennyei lehetett! Innen is érzem az illatát! De jó volna egy falat belőle?! hmmmmmmm nyam nyam

    VálaszTörlés
  2. Isteni lett, de végre légyszilégszilégyszi taníts meg cukormázat készíteniiiiiiiiiii!!!

    VálaszTörlés