Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. augusztus 24., szerda

Gyümölcsleves

Mi kell egy bloggernek, ha nem pozitív visszajelzés ahhoz, hogy érezze, van értelme és jó az amit csinál..
Ma egy levelet kaptam egy olvasómtól, aki maga is ebben a cipőben jár, és tőlem (is) szerez ötleteket!

A kérdése kapcsán hoztam ezt az arcpirítóan egyszerű ételt, amit már korábban is szerettem volna feltenni, de lebeszéltem magam róla, minek... Ezek szerint segíthetnek az ilyen egyszerű ötletek is, főleg ebben a nyári hőségben.

Bevallom, a gyümölcsleves nem is olyan egyszerű kérdés.
Magam is jópár formában kipróbáltam a tejmentes készítését, mert őszintén szólva rögtön csúszna a kezem a tejfölhöz vagy a tejszínhez.
Először behabartam sima vizes habarással, mondanom se kell: borzasztó lett. Azután a lisztes habarást rizstejjel készítettem, de nem volt igazi.
A varázslat (ne kövezzetek meg) megint a vaníliás pudingpor.

Ez rögtön jóbarátommá vált a tejmentes dolgok készítésében, mert az állagnak jót tesz és kissé elnyomja a jellegzetes, számomra kissé zavaró "rizstejízt"

Íme a gyümölcsleves, ahogy Botinak készül.

Hozzávalók:
gyümölcs kb 3/4 kiló (most éppen barack, de vegyesen is lehet, minden, amit ehet a gyerek)
fűszerek: egész fahéj, szegfűszeg
cukor
citrom vagy pótló
rizstej (kb 3 dl)
fél csomag vaníliás pudingpor.

A gyümölcsöt elkészítem, darabolom és bő hideg vízbe teszem főni jókora darab fahéjjal és néhány szem szegfűszeggel, kevés citrommal (barnulás ellen), esetleg a citrom (jól megmosott) héjával.
Én oda szoktam figyelni arra, hogy a különböző főzési idők miatt milyen sorrendben, mikor tegyem bele őket (Szilárd ezt hülyeségnek tartja, szerinte zutty bele oszt hadd forrjon - még jó, hogy én vagyok a szakács), mert pl az epernek, málnának, szinte a meleg levesbe kerülni elég, így az ilyesmit vagy a befőttet csak a habarás előtt teszem bele.

A habarást úgy készítem el, hogy a pudingport a cukorral elkeverem (ezért nem teszek korábban cukrot a levesbe) és rizstejjel csomó mentesre keverem. A felforrt levesbe öntöm, elkeverem és újraforralom.
Megkóstolom és ízesítem cukorral vagy citromlével, ez ízléstől függ.

Hidegvizes fürdőben hűtöm, mert a fiatalember imádja, rögtön veszekszik érte ha észre veszi.

Fehér nem lesz, erre ne is számítsatok, mivel a rizstej alapból is kissé áttetsző. Viszont használhatsz hozzá rizstejszínt, aminek az állaga és a színe is sokkal jobb eredményt hoz (csak körülményes beszerezni).
Bio rizs tejszín  Itt ilyet árulnak a Bio boltban kb 350Ft/2 dl (de megéri)


Remélem az én sikertelen próbálkozásaim után végre összehozott, működőképes és ehető receptjeim segítenek nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése