Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. augusztus 21., vasárnap

Fekete-erdő torta maminak

Rég óta először fel tudtuk köszönteni messzimamát személyesen a bűvös 8 napos korláton belül. Bár ennek a rendkívüli látogatásnak Boti lábtörése volt az apropója, azért borzasztóan örültünk neki, hogy eljött hozzánk.
Aug 25-én lesz a születésnapja, de mivel holnap már megy is haza, ezt megelőlegeztük neki, és ma felköszöntöttük.
Természetesen tortát sütöttem neki.
Természetesen tej és szójamenteset, hogy Boti is ehessen belőle.

Először két négytojásos piskótát készítettem. Az egyiket fehéren, a másikat kakaósan.
A készítéséről itt és itt is írtam, így most csak annyit fűzök hozzá, hogy a kakaós piskótában a kakaó mennyiségét le kell számolni a finomlisztéből. (4 tojás+2ek rétesliszt+2ek finomliszt helyett 4 tojás+2 ek rétesliszt+1 ek finomliszt+1ek kakaó)

A piskótát elkészítheted tojás nélkül is.
frissítve- recept itt: tojásmentes piskóta

Mikor kisült mindkettőt kettévágtam. Szép magasak lettek, így a torta is jó magas lett, de ez nem volt gond.

A trükk most jön.
Mivel a tejszín-félék mind kiesnek, illetve a pudingok egy része is, és ráadásul nem tudom tejjel főzni (a rizstej meg egyrészt nagyon drága, másrészt eléggé kiérzem az ízét), így kissé elgondolkodtató, hogyan tegyem változatossá a tortákat.
A tuti alap a vaníliás pudingpor, amit zacskónként két deci vízzel főzök fel. Ezt gyakorlatilag bármivel lehet ízesíteni: volt már citromos, gesztenyés, epres, csokis és még sorolhatnám.

A krém most Fekete-erdő torta révén (tudom, hogy ez nem egy autentikus recept, de kénytelen voltam Boti számára is fogyaszthatóvá varázsolni) természetesen kakaós.
Hozzávalók:
  • 5 csomag vaníliás pudingpor
  • 15 ek cukor
  • 2 púpos ek kakaó
  • 25dkg Liga vagy Líra margarin
  • pontosan egy liter víz
A vízből kb 7,5 decit felteszek a tűzre forrni. Közben a vaníliás pudingport elkeverem a cukorral és a kakaóval, majd simára keverem a maradék 2,5 dl vízzel.
Mielőtt a forró vízbe önteném lassú tűzre veszem, hogy ne rántsa össze hirtelen.
Elkeverem és forrásig kevergetve főzöm, majd általában vízfürdőben hűtöm, néha megkeverve, nehogy bőre legyen.
Mikor kihűlt, (nem langyos! hanem hideg) belekeverem a Liga margarint de csak annyi ideig, míg kissé habos nem lesz, és el nem tűnnek a darabkák. Ha túl sokáig kevered vagy meleg krémbe teszed a margarint nem fog kifagyni a krémed. Majd hűlni küldöm egy kis időre.

A meggyes töltelék következne, de most erdei gyümölcsös töltelék került bele.

Hozzávalók:
friss vagy mirelit gyümölcs kb 40dkg
1 csomag vaníliás pudingpor vagy kukorica keményítő
kevés cukor

A gyümölcsöt felteszem egy picit főni, majd botmixerrel kissé pürésítem. Mikor felforr beleteszek egy csomag cukorral és pici vízzel elkevert pudingport, felfőzöm, és hagyom ezt is hűlni.
Csak a maradék, de az állaga látható.

Összeállítás:
Alulra egy fehér lapot tettem. 
A Fekete-erdő torta elkészítésének szabályait követve 3 kört nyomtam a kakaós krémből és közé kanalaztam a gyümölcsöset.

A kakaós tésztát tettem rá, azt is betöltöttem, majd a fehér következett és a tetejére a barna. Itt kezdtem attól tartani, hogy nem lesz túl szép.

Mivel őrült meleg volt ma, és a krém eléggé meglágyult jobbnak láttam a fagyóban teleltetni egy kicsit, csak utána vontam be, majd újra a fagyasztóba tettem egy kicsit.
Ez alatt a kimaradt gyümölcsös krémet megmelegítettem és egy ek zselatint tettem bele, azután lassan kevergettem, míg egészen ki nem hűlt, de még nem szilárdult meg.
Ekkor elővettem a tortát és a tetejére simítottam gyors mozdulatokkal, hiszen szinte azonnal megkötött a gyümölcszselé a hideg krémen.
Azután Enikő dirigálásától és segítő szándékától kísérve feliratoztam a meglepetés tortát, amit egyetlen leányom a mai nap folyamán csupán 82 alkalommal mondott el messzimaminak.
Nem, nem tíz éves, de az ötös kétszer :-)
A siker hatalmas volt, Botond elképesztő mennyiséget törölt be vacsi UTÁN!!! És még apánk is repetázott.
Díszprüntyőkkel
Boldog szülinapot Messzimami!

2 megjegyzés:

  1. Ildikém, csodás a torta! Én is sütöttem már feketeerdő tortát, de a gyerekek gyümölcs elleni hozzáállása miatt már régen nem, pedig nagyon finom. Tudtam Tőled ötletet meríteni bőven! És már azt is látom, Encsi kire hasonlít! Isten éltesse Messzimamit jó sokáig!!!

    VálaszTörlés
  2. Még a nyál is összeszaladt a számban! Húúú, de ennék én is belőle! Azt hiszem, a napokban tuti sütök én is tortát! :)

    Boldog szülinapot messzimaminak!

    VálaszTörlés