Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. október 9., vasárnap

SAD Enikő névnapi pónitortája /Pony cake/

(lépésről lépésre a bejegyzés végén)
Szeptember 15-én volt Enikő névnapja.
A számára készült a lovasok után egy kis változatosságképpen a pónitorta
A kívánság szerint erdei gyümölcsös-csokis töltelékkel, természetesen tejmentesre készült.
A tetején a Kiskukta-féle fondant a mindenhol kapható kis műanyag dobozos ételfestékkel színezve, a fekete széntablettával lett színezve (utána jártam, semmiféle egészségkárosító hatása nincs, ilyen kis mennyiségben meg főleg nem okoz semmit). A rózsaszínű vonalakat tojásfehérje+porcukorral készítettem, ételfestékkel színeztem.

A formákról:
a test egy hirtelen ötlettől vezérelve, mivel az alakja jónak tűnt, a jénaimban sült. Ne tegyétek! a széle szépen meg volt sülve időre, viszont mikor kinyitottam a sütőt láttam, hogy a közepe még bugyog. Végül lassú tűzön sütöttem tovább, bár elég lapos lett, nem volt sem szivacsos, sem szikkadt, de ez azt hiszem szerencse.
A lábai illetve a pofája muffin formában sütött piskóta, a feje pedig egy kicsi edényben sült.

Végül külön-külön megtöltöttem a kétféle krémmel.
A krémek:
csokis töltelék:
vaníliás puding, a rizstejbe olvasztott Lidl-ben kapható napraforgó-lecitinnel készülő csokival. Ehhez cukorral kikevert margarint adtam. (ugyanúgy, mint az eddigi mentes-tortáknál).
erdei-gyümölcsös töltelék: 
gyorsfagyasztott erdei gyümölcsöt megturmixoltam, de kissé darabosra hagyva a levét rajta fagytam, és feltettem melegedni. Feloldottam benne egy jókora evőkanál zselatint és hagytam kicsit hűlni.
Váltva töltöttem be őket, egy csík a csokisból, egy a gyümölcsösből.

Kérésre kipótolom egy lépésről lépésre leírással.
Egy 26cm és egy 15cm átmérőjű piskótát sütünk, majd a piskóta tésztából 6db muffint (2 tojásos piskóta) sütök hozzá (csak 5-re lesz szükség, a hatodik csak a biztonság kedvéért kell)
Én fentebb a tejmentes töltelékemet említettem, hiszen a torta így készült, valójában a jól bevált tejsznest javasolnám hozzá:
Tejszínes töltelék:
Hozzávalók: 
1l tejszín (lehet növényi)
4 tábla étcsokoládé (nem bevonó! de jó az olcsóbb fajta is)
(mivel a csoki elég édes általában nem igényel cukrot, de igény szerint kerülhet bele.)
A tejszínt felmelegítem, amíg az összes csoki teljesen felolvad benne. Forralni nem szabad, csak lassú tűzön melegíteni kevergetni közben.
Legalább 12 órát hűteni kell felhasználás előtt.
Nagyon keménynek tűnik, mikor kihűlt. A robotgéppel alaposan a kívánt keménységűre felverjük. Gyakorlatilag szelhető keménységűre lehet verni, mondanám, hogy ez a tuti receptem, de már kétszer jártam úgy, hogy zselatint kellett a habhoz adnom, mert nem akart keménnyé válni. 
Ilyenkor egy-másfél evőkanál zselatint kevés forró vízzel elkeverek, lassú lángon felolvasztom, de nem forralom. Kevergetve langyosra hűtöm, majd teszek hozzá egy ek krémet, simára keverem, majd újra egy ek krémet és újra simára keverem. Amikor elkeveredett gyors mozdulatokkal a krémbe keverem. Azonnal betöltöm a piskótát.

A póni tortához a muffinokegyik oldalából egy kicsit levágtam, hogy ne tudjanak elgurulni, majd 3 felé vágtam őket függőlegesen és egyenként betöltöttem, a testéhez és a fejéhez a piskótát szintén 3 lapra vágva töltöttem be.
Alaposan lekentem a csokikrém maradékával, de lehet vajkrémmel is (vaj/margarin+porcukor)

2 megjegyzés:

  1. Imádom!!!!! Itt is írom, hogy álomszép! És tényleg nyithatnál egy cukrászdát! :)

    VálaszTörlés
  2. Nem jutott el hozzám a link :(, de pótolom, és beteszem, mert nagyon szép lett!

    VálaszTörlés