Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. október 30., vasárnap

Mindenmentes Mignon az oviba

Névnapjára Enikőnek a Csajos Klubba vitt mignon után valami hasonlót eszeltem ki az oviba.
Nem akartam egy csomag cukorral állítani oda, és mivel elég sokan ételallergiásak így persze mentesben gondolkoztam. 
Nade tojásmentesnek is kell lennie.

Beugrott Mummy tej/tojásmentes piskótája.
Hozzávalók:
  • 150g cukor
  • 2ek kakaó
  • vanília aroma
  • 6ek. étolaj
  • 3ek.ecet
  • 250ml víz
  • 250g liszt
  • 1 bő tk szódabikarbóna
  • pici só
A cukrot a kakaóval összekeverem, majd hozzáadom az étolajat és meglocsolgatom a vanília aromával. Belekanalazom az ecetet (nem érződik a tésztán kisülve)és a vizet, majd jól elkeverem. Egy másik tálba kimérem, majd összekeverem a lisztet, szódabikarbónát, és a sót. Beleszórom az ecetes masszába és egészen simára keverem.
Ez a mennyiség egy 20 cm-s formába való, de én egy nagy tepsiben vékonyan sütöttem meg kétszer.

Ezután kiszúrtam őket pogácsaszaggatóval, és mindegyiket megkentem sárgabarack lekvárral.
A kimaradt tésztához jókora adag rumaromát löttyintettem, és még 2 ek sárgabarack lekvárt, majd jól összedolgoztam.
Ezekből kis golyókat formáztam, majd ellapítottam és a korongok közé tettem.

A tetejére citromléből, ételszínezékből és porcukorból készített cukormáz került.




Update: Ugyanezzel a recepttel, csak más ízesítéssel készült a szülinapi ovis-meglepetés is, minden kispajtásnak a jele volt rajtuk.


1 megjegyzés: