Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. október 30., vasárnap

Doktornéni torta /Doctor's cake/

Van nekünk egy tüneményes doktornénink, akit sajnos sűrűbben látunk, mint szeretnénk. Nem mintha nem lenne nagyon kedves és aranyos, félre ne értsetek, bármikor szívesen összefutnék vele beszélgetni, esetleg elfogyasztani egy süteményt (hogy stílusos legyek) de sajnos általában nem ezért találkozunk.
Általában a gyerekeim betegek, és általában nem egyszerű kis náthákkal.

Korábban is gyakran gondoltam arra, hogy valamivel meglephetnénk, de a világon semmit nem fogad el, a csokit is visszautasítja, mert 'nem szereti' :-)

Kapott már fényképet a gyerkőcökről, az ilyesmit féltve őrzi, de igazán szerettem volna valamit adni.
Egyszer csak beugrott, hogy talán kaphatna egy tortát. Nem nagyot, hiszen a gyerekei már kiröpültek jó régen, nem akartam hatalmas sütemény áradattal elönteni.
Valami könnyű kis krémben mascarpones gyümölcsösben gondolkoztam, de szerencsére akadt segítségem. Tippekért a doktornénink asszisztenséhez Erikához fordultam. Ő boldogan szövetkezett velem, kiadta a 'bizalmas információkat'.
Sokmindent megtudtam, például, hogy imádja a mákot, de ki nem állhatja a krémes sütiket, se vajas, se tejszínes dolgokat, ámde a rétes/béles/kelt tésztákat szereti.
Fel volt adva a lecke.
Hosszasan gondolkoztam, végül egy mákos béles mellett döntöttem, amit kör alakúra sütöttem meg.

Ildikó receptje alapján
Hozzávalók:
Töltelékhez: 
  •  15 dkg mák
  •  10-15 dkg cukor
  •  1,5 dl rizs/zab tej
  •  egy csapott ek búzadara
  •  egy marék mazsola
  •  1 tojásfehérje
  •  1 nagy alma 
  •  baracklekvár
A rizstejet a cukorral felforralom és a mákot a darával belefőzöm azután hozzáadom a megtisztított mazsolát és hagyom hűlni. Mikor teljesen kihűlt belereszelek még egy almát almát nyersen, azután felverem a tojás fehérjét  habbá és összeforgatom.

A tésztához:
  •  20 dkg liszt
  •  10 dkg margarin
  •  1-2 kanál rizs/zabtej (akinek lehet, tejföl)
  •  1 tojás sárgája
  •  só
  •  1/4 csomag sütőpor 
A lisztet a sóval és a sütőporral jól összekeverem, hozzáadom a margarint, a tojássárgáját és összegyúrom, ha kell, teszek bele rizstejet (nekem nagy volt a tojásom, egy ek rizstej elég is volt a tésztába).
Két részre osztom és először kinyújtom az egyik lapot. 
A kivajazott tortaformába helyeztem úgy, hogy a széleit felhúztam, és megkentem baracklekvárral azután ráhalmoztam a tölteléket.
Befedtem a második lappal, villával megszurkáltam, hogy sütés közben ne púposodjon fel.
Nem kentem le semmivel, mehetett az előmelegített sütőbe.
Pont dolgozni mentem, így 45 percre állítottam az órát és szóltam, ha csörög, vegyék ki a sütőből. kb 180- 190 fokon sütöttem, tökéletesen megsült.

A sztetoszkópot már korábban elkészítettem, a tortát a sárgabarack lekvárral alaposan körbekentem, és hagytam, hogy egy kicsit beigya, ne legyen olyan lágy.
Így borítottam be. Mivel nem egy tininek készült így nem akartam túl színesre, a fekete-fehér kombó örök klasszikus, így nem nyúlhattam mellé. néhány aprósággal megbolondítottam, végül egy fecskendő és egy spatula mellé egy kis táblát festettem rá.



Nagyon megérte. Igazán szívből örült, leste a részleteket, meghatódott és esze ágában sem volt visszautasítani. Később elmondta, isteni finom volt, a családjával együtt fogyasztották el.
Amennyire féltem attól, hogy nem piskótát burkolok, olyan hálás feladat volt. 
Fogok még ilyet készíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése