Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. június 12., vasárnap

Hamburger

Először a húspogácsákat készítem el.
Hozzávalók (4 főnek):
  • fél kiló darált hús (a legjobb a sertés-marha mix, ne legyen túl száraz!)
  • 1 fej vöröshagyma
  • fűszerek: só, bors, bazsalikom, majoranna, kicsi oregano, és egy kis piros paprika
  • szükség esetén 1-2 marék zsemlemorzsa
A darált húsba beleteszem a nagyon finomra vágott hagymát ( a múltkor reszeltem, az lenne az igazi, de úgy folyt a könnyem, hogy nem bírtam.). Jól összedolgozom, és fűszerezem, lehet elég bátran. (Én beleteszem a sót is, persze ezért a jobb gasztrobloggerek lecsapnának.) Beleteszem a zsemlemorzsát.
Ha az állaga nem megfelelő akkor még egy marék zsemlemorzsát is beledolgozok.

Ezután kis golyókat formázok, ellapogatom, egy kis olajjal mindkét  oldalát megkenem, és tálcára pakolom egymás mellé. Alufóliára borítok rá, és mehet egymásra is. Aztán beteszem a hűtőbe és elfeledkezek róla egy időre.


Később, mikor a zsemle kel, megsütöm nagy lángon, kevés olajon. Hamar készen van, mert nagyon vékony, nem szabad sokáig sütni, mert kemény lesz. 

A zsemle hozzávalói:
  • 1 kg liszt
  • 1 élesztő
  • egy ek só
  • 1 ek cukor
  • kb fél liter rizstej
  • 2 ek olaj
A kenyérsütő üstjébe teszem a lisztet, cukrot, sót, az élesztőt pici cukorral felfuttatom, és hozzáöntöm a tejjel együtt. Mikor elkezdi összedolgozni, hozzáteszem a zsiradékot, és hagyom, hogy jól kidagassza. Akkor kiveszem a kenyérsütőből és egy tálban hagyom szépen megkelni.




12 részre osztom, és gömbökké formálom, tepsire teszem, és hagyom kelni, míg akkorára nem nőnek, amekkorára szeretném.


Egy tojást felverek, és ecsettel szépen lekenegetem a zsemléket, ha van magkeverék itthon, leszórom. Mehet a sütőbe kb 180 fokra kb 30 percre.



Rácson hagyom kihűlni.



Összedarabolom a zöldségeket.
Ami még belekerül: 
  • kígyóuborka
  • paradicsom
  • lilahagyma
  • jégsaláta
Amerikai oldalakról szemezgettem a recepteket, hiszen az az igazán autentikus.
Szerintük a sorrend nagyon fontos, alul jégsaláta, rajta uborka, paradicsom, rá a husi, amit lehet ketchupozni, hagyma, és jöhet még egy saláta, hogy ne áztassa el a zsemlét.


A mini ott oldalt az Encsié, a maxi apáé

Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

  1. Először is gratulálok az újonnan megnyílt csodálatos és hiánypótló blogodhoz! Másrészről micsoda kísérteties "véletlen"! A szükség ma mi is hamburger készítéshez vezérelt bennünket. Megfeledkeztünk az ünnepekről és a boltok zárva tartásáról és ennyire futotta tőlem, kivéve, hogy nálunk volt itthon pre-preapered meat, így nekem csak a bucikat kellett megcsinálni. Isteni lett, pedig nem sok jót jósoltam nekik. De Ti sem panaszkodhattok, istenien néz ki és biztosan nagyon finom is lett! Szuper a blog, hajrá!

    VálaszTörlés
  2. Kicsit furcsálltam, mikor a fényképezőgépen a kaják képeit számoltátok ma! De most már értem, miért!!! :) Neked szakácskönyvet kellene írnod, nem blogot! Ezek irtó jók!!!! Tessék összegyűjteni, kiadót keresni és kiadni! Egy aláírt példány stipi-stopi az enyém!!!!!

    Mivel ez a harmadik ilyen jellegű blog, amit követek, ha jól tudom, így muszáj volt egy újabb kategóriát nyitni a blogomon! Sütni-főzni jó
    Még eddig csak te vagy benne, de mindjárt bővítem! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves cseppet sem elfogult ismerőseim!
    Köszönöm a szavaitokat, nagyon jól esett, és remélem, hogy itt tudok segíteni olyan anyukáknak, akik pont olyan elveszettek az elején, mikor elvonnak a gyerektől ezt vagy azt, mint én.

    Biztos finom volt Évi, nálunk tuti siker!

    :-) Erika! Egyelőre nem óhajtom publikálni, de beccó ez első dedikált példány a tied lesz, ha mégis :-D

    VálaszTörlés