Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2012. május 8., kedd

Kuglóf

A Praktikák sok gyerekhez blogon, Maimoninál láttam meg tegnap reggel. Rögtön láttam, hogy ez egy "olyan" recept. Olyan, amit egészen egyszerűen készíthetek el tejmentesen.

Hozzávalók:
  • 5 tojás
  • 25dkg cukor
  • 20dkg liszt
  • egy csomag sütőpor
  • egy mokkás kanál vanília aroma, vagy vaníliás cukor
  • 1dl olaj
  • 1dl zabtej
  • 1 púpozott ek kakaó
Nem ördöngösség, tényleg nagyon egyszerű:
Kikentem a formát (nem is igazi kuglóf-forma, hanem lyukas közepű tortaforma).
A tojásokat csak úgy egyben jó sokáig (6-8percig) vertem a robotgéppel, ,míg egy jó kis könnyű habot nem kaptam. 
A sütőport a liszttel, a cukorral és egy csipet sóval összeforgattam.
A habos tojáshoz adtam az olajat és a zabtejet, aztán beleszórtam a száraz hozzávalókat is és egy kézi habverővel alaposan összeforgattam.
A formába öntöttem a tészta felét, majd a maradékba a kézi habverő segítségével belekevertem egy jó nagy kanál kakaót. Ezt a barna masszát a fehérre öntöttem, és egy kissé összehúzgáltam egy villával, hogy márványos legyen.
kb 180 fokon (a sütőmben nagy lángon) éppen 50 percig sült.

Gyönyörű, isteni, foszlós-omlós, illatos kuglóf sült, és még a komolyan vett fogyókúrám ellenére se tudtam neki ellenállni.
Nem tettem rá öntetet, a gyerekek lekvárral ették.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése