Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2012. július 25., szerda

Diabetikus joghurtos málnatorta

Mivel hirtelen nagyon sok érdeklődést kaptam a diabetikus tortával kapcsolatban, sőt gyorsan meg is ígértem, hogy leírom, így összekapom magam, és postolom most.


A piskótát tönkölybúza liszttel és Glukonon édesítőszerrel készítettem. Természetesen xilittel is elkészíthető, azt hiszem úgy talán még kevesebb szénhidrát tartalma.


Tönkölybúza-piskóta
Hozzávalók:
  • 2 tojás 
  • 12dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt 
  • 75ml olaj 
  • 75ml víz 
  • 1/2 cs sütőpor 
  • 2+1 ek. Glukonon édesítőszer 
Összekeverem a lisztet a sütőporral.
A tojás fehérjét csúcsosra felverem, közben lassan beleszórok egy ek. Glukonont.
A tojás sárgákat a 2 ek. Glukononnal alaposan kikavarom, majd beleöntöm az olajat és a vizet. Szép homogénre keverem, majd beleszórom a sütőporos lisztet. Összekeverem alaposan, majd egy fakanállal óvatosan beleforgatom a habot.

Kapcsos 20-22cm-es formában sütöttem 180 fokos sütőben kb 25-30perc alatt sül ki.
Kiveszem és hagyom kihűlni, aztán meglazítom a forma oldalánál, majd leveszem.
A piskótát kettévágom, így fogom betölteni.


Joghurtos-málnás krém
Hozzávalók
  • 30dkg málna (most jobb híján fagyasztott, de szederrel is isteni) 
  • 1 ek zselatin 
  • 200ml natúr habtejszín 
  • egy fél nagy pohár natúr joghurt 
  • édesítőszer ízlés szerint 

A málnát botmixerrel nagyjából összetöröm és felforralom. Teszek bele egy csapott evőkanál zselatint és egy evőkanál Glukonont, majd kihűtöm (a tálat hideg vízbe teszem, hogy felgyorsítsam a dolgokat).

Amikor szobahőmérsékletűre hűl beleteszem kb a felét (3 nagy ek)egy nagy pohár natúr joghurtnak (én kóstolgattam, vigyáztam, nehogy túl savanyúvá változzon), inkább gyümölcsösnek, mint joghurtosnak kell lennie! Félreteszem a hűtőbe.

Felverem a tejszínt lassan adagolva hozzá egy evőkanál Glukonont egészen keményre.

Nagyon óvatosan -egy lyukas fakanállal a legjobb- összeforgatom a málnás krémet a tejszínnel.

Nagyon könnyű, kissé savanykás krémet kapok.

A kapcsos forma aljára teszem az egyik piskóta lapot, ráhalmozom a krémet, ha maradt ki málna, azzal jól megszórom, majd ráteszem a másik lapot. Pár órára hűtőbe teszem, majd körbevágom a forma mentén, majd leveszem róla, és már fogyasztható is.


Nem borítottam fondanttal, hiszen azt még nem tudtam cukormentesen megoldani, és egészen feleslegesnek éreztem, hiszen úgyse fogyaszthatnák el együtt.

Hagyhatunk egy kis krémet a tetejére, azzal elsimíthatjuk, én imádom ezt a rusztikus kinézetét! Ha így hagyod érdemes egy kis folpackkal leteríteni a tetejét hűtőbe helyezés előtt, hogy ne száradjon ki.

Nagyon örülök, hogy -bár természetesen mértékkel fogyasztotta mama- nem tornázta fel a vércukrát, és teljesen a szokásos értéket mérte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése