Figyelem!

az oldal jelenleg átalakítás miatt szünetel.
különválasztom a tortás dolgokat.
hamarosan friss ötletekkel, receptekkel, tanácsokkal jövök vissza.

2011. november 26., szombat

Ovis tízórai

Hű, de sok mindennel elmaradtam, pedig már tudom, hogy bizony vannak, akik hozzám fordulnak mentes kaják ötletéért.
Most az ovis tízóraikat hoztam.
Ezeket visszük Botinak, mert a diétás étrend mindentől mentes, de szójatejjel főznek mindent :-(.
Van egy alap kelttészta, amihez nyúlok ilyenkor.
Kidagasztok egy adagot, és abból készítek több féle ízesítéssel péksüteményeket.


Hozzávalók:
  • 1 tojás sárgája (elhagyható, készítettem már enélkül)
  • fél kiló liszt
  • kb 2-2,5dl víz vagy zab/rizstej
  • fél élesztő
  • 1 ek cukor
  • csapott tk só
  • 2 ek olaj, vagy kb 8 dkg margarin

A folyadékba morzsolom az élesztőt, beleteszem a cukrot, felfuttatom.
A lisztbe teszem a sót, majd beleöntöm a élesztős folyadékot, és összedolgozom. Mikor összeáll és elkezdem dagasztani, akkor teszem bele a zsiradékot. Alaposan kidagasztom, majd hagyom kelni.
(Ez egy se nem édes, se nem sós tészta lesz. A töltelékkel így is finom, de ha az édes töltelékhez édesebbet szeretnél, több cukrot, ha a sóshoz sósabbat, akkor több sót tegyél bele)
Ezután formázom.
Íme néhány ötlet:
  1. a tatu-szerű virslivel töltött. Kinyújtom a tésztát, aztán kb ujjnyi csíkokra vágom és egy kicsi átfedéssel a virslire tekerem.
  2. csigák: diós, mákos, kakaós, fahéjas... csak a fantázia szab határt.
  3. kiflik: ugyanígy bármivel tölthetőek, lekvárral, pudinggal is.
    Kört szoktam nyújtani, ezt darabolom nyolc cikkre.
    Több féle módon tekerhetőek.
    - A szélesebb oldalról tekerve klasszikus kiflit kapsz, amit látványosabbá tehetsz, ha jobban meghúzod, és így többször körbetekered a tésztát.
    - Vajas kiflit (sós margarinnal készítettet) szoktam fordítva, a hegyes végétől tekerni, gyakorlatilag egy buciszerűséget kapok. Ezt végül 5-6 helyen egy kissé bemetszem, így hajtom félkör alakra. Jópofa kiflik lesznek belőle.
  4. zsemle, kifli és briós is lehet belőle
  5. A képen alul látható a kolbászos táska (vagy mi?) amit úgy készítettem, hogy a kinyújtott tésztát négyzetekre vágtam, a kolbászdarabokat rátettem az egyikre, a másikat bevagdostam és így tettem a kolbászra, majd villával összenyomkodtam a széleket. Botinak nagyon tetszett.
Persze vége-hossza nincs a lehetőségeknek, és kreatívnak kell lennünk, hogy finom is legyen és a gyereknek is tetsszen.
További ötleteket szívesen veszek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése